Volta al Cap de Creus

El 10 i 11 de Setembre de 2016 amb en Guillem Serrabassa fem la Volta al Cap de Creus amb dues etapes.

Iniciem la nostra ruta al Port de la Selva, on agafem el GR11 fins el Far del Cap de Creus, pel mig trobem una zona que sembla el FAR WEST, unes masies i cases amb ruïnes molt xules!

Arribats al Far del Cap de Creus ens hidratem bé amb una bona gerra que amb la panxa ben buida ens puja una mica massa.. A partir d'aquí agafem l'antic camí del Far a Cadaqués, a mig camí ens parem a fer un petit Cap Base on dinem i ens refresquem una mica.

Seguim fins a Cadaqués, abans d'arribar-hi passem per Port-Lligat on en un principi havíem pensat de fer-hi nit, finalment decidim tirar una mica més.

Arribem a Cadaqués i ens diuen que és Festa Major! Molt animats ens pensem que seria un bon show! Ja pensàvem si aquella nit podríem dormir o no, però finalment només vam veure la cursa dels Cantis i va començar una orquestra on hi havien molts iaios.. Així que berenem una mica, voltem per allà una estona, ens hidratem amb una bona birra i ens refresquem una mica.

Quan es comença a fer fosc ens dirigim a buscar el GR92 direcció Roses amb la intenció de parar a dormir a la Badia de Jóncols, una platja molt petita que segur que no hi trobem a ningú.

Parem algun cop a mig camí a fer-li petites cures al peu d'en Guillem que porta unes bones butllofes. A dalt del turó més alt fem un pit-stop per menjar una mica de fruits secs i alguna barreta de proteïna per recuperar les cames.

Arribem a Cala Jóncols, tot està molt tranquil, hi ha una zona Chill Out molt xula i decidim parar allà a fer el sopar que la panxa ja ronca. Un cop sopats ens fa molta mandra seguir i ja ens quedem allà fins demà de matí!

Un bon despertar a Cala Jóncols el dia de la Diada Nacional de Catalunya.

Va ser una nit molt distreta entre estels fugaços, el borratxo, les pedres, etc.. l'esquena fa una mica de mal però estem molt recuperats. Així que esmorzem una mica i seguim endavant.

Arribem fins al Cap Norfeu, volíem anar fins el mirador però ens mirem i la veritat és que ens fa una mica de pal fer 3 km més.. Així que seguim endavant!

Passem per Cala Montjoi i vàries caletes, a Cala Murtra (free beach) ens despilotem i fem un bon banyet per refrescar-nos una mica.

Ens trobem a molts ciclistes que fan trampes, veus que la gent va molt ràpida però clar, després te'n dones comptes que de cada 10 bicis 9 són elèctriques!

Seguim avançant i ens trobem la Punta Falconera, un lloc ideal per dormir-hi amb furgo. Hi ha un mirador bastant xulo i uns quants búnquers que alguns es poden visitar. Poc després ja arribem a l'Almadrava de Roses, i a partir d'aquí resseguim la costa fins al Port de Roses, on ja donem per finalitzada la nostra petita aventura!

El nostre Itinerari va ser el següent:

PRIMERA ETAPA: Port de la Selva, Punta de la Creu, Platja de Tamariua, Sant Baldiri de Tavallera, Mas Paltré, Camp de la Coma, Mas Vell, Les Figueroles, Far del Cap de Creus (brindem amb una bona gerra que estem a la meitat de la primera etapa), Cala Fredosa, Cala Jugadora (on parem per muntar el nostre Camp Base i fer el dinar), Platja de Ses Illetes, Sa Creu, Platja de Guillola, Puig de S’Alqueria, Port-Lligat (on volem fer nit però decidim continuar endavant), Casa d’en Dalí, Sant Baldiri, Platja del Racó, Platja d’Oliveres, Platja Gran de Cadaqués, Cadaqués (ens hidratem bé, berenem, veiem com fan la cursa dels cantis i seguim de nit) , Punta Plana, En Sortell, Mas d’en Baltre, Pla la Figura, Puig d’en Manyane, Hotel Can Jóncols, Platja de Jóncols (on sopem i fem bivac).

SEGONA ETAPA: Puig del Canadell, Cap de Norfeu, Platja de la Pelosa, Platja d’en Grandalla, Punta de la Ferrera, Cala de Montjoi, Platja dels Calis, Cala Murtra (fem un bon bany amb pilotes per refrescar-nos bé i seguim endavant), Platja de Lledró, Punta Falconera, Punta de port de Reig, Punta de l’Almadrava i resseguim la costa fins al Port de Roses on donem per acabada la nostra ruta.

I aquí el nostre petit vídeo:

Notes:

- El Far està a tomà pel cul!

- Les millors barretes energètiques el fuet de la Plana de Vic.

- El partit és molt guarro, amb moltes faltes.

- Moltes albondigas però encara les tenim per obrir.

- Les parets de Cadaqués són blanques i no es taquen.

- L'airet de matinada refresca el cul i la cigala.

- Les bicis del Cap de Creus fan trampes.

- El millor de tot és que quan t'ho passes bé, el somriure no marxa de la cara!